tdaughter.blogg.se

En icke-originell blogg som handlar som alla andra bloggar om det händelselösa livet för en 22-årig.

Färdig lärare?

Publicerad 2013-01-28 16:36:47 i Allmänt,

Nu tänkte jag prata om något roligare än trasiga hjärtan och obesvarad kärlek, nämligen skola! Haha, kanske inte så roligt för de flesta av er men eftersom jag snart är lärare är det lite kul för mig :) 
 
Fast just när jag skrev detta kom jag också på att detta handlar om ångest haha, dock inte om killar! Anyway, satt i skolan på VFU-möte idag, alltså inför vår praktik. Detta är min sista praktik ever och jag kan verkligen inte fatta att jag snart är färdig lärare, helt sjukt! Känner mig verkligen inte redo för att börja jobba. Så säger läraren: ja, vi förväntar ju oss rätt mycket nu när det är er sista praktik, nu vill vi se att ni är färdiga lärare. Asså jag lovar, jag fick en sån klump i magen, jag? färdig lärare? tänk så praktiken går skit haha eller den som kommer ut och kollar på en säger att man har valt helt fel yrke. I och för sig borde de väl sagt det tidigare då. Bläää, detta ger mig ångest! 
 
I alla fall, hoppas detta kommer bli en grym praktik nu! 

Puss <3 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela